2013.06.19 11:53 *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: SMF - Just Installed!

FORUM   Article Portal Help Search Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Efter en 5-6 aftener online ...  (Read 486 times)
Erithiel
Administrator
Hero Member

aka Erithiel

View Profile Email
« on: 2009.08.13 10:52 »

Nu er veg ved at have styr på de grundlæggende koncepter.

Jeg vil ikke sige at det er svært, men den måde UI'et virker på er ret langt fra den måde det virker på i andre MMO'er.

Med så mange nye koncepter i spil som AV (Aventurine) introduceret dukker der naturligvis problemer op der er anderledes end dem der ses i de gængse vanilla MMO'er.

For tiden er det største problem følgende:
Skal man forbedre sin skill i fx fireball skal man kasten fx 100 fireball spells, som rammer et mål. Rammer man ikke er der ikke chance for skillup. Hver fireball kræver en komponent, som man selv skal ud og harveste. Man er med andre ord ikke særlig intresseret i at ramme ved siden af, for det koster tid og giver indet udbytte.
Så de smarte spillere har opfundet noget det kaldes en "bloodwall". Det er skire steder i spiller kontrollerede byer hvor nøgne spillere stiller sig når de går afk. Så kan man øve sine spells på dem (bare husk at heale demogså Smiley ).
Andre spillere laver så macroer der skyder fireballs og healer i passende ratio.
Andre spillere, som de møder i pvp ser så de leet skillz de har fået, og føler sig presset til at gøre det samme .... alt i alt noget skod.

Nå, men jeg hører jo ikke til eliten, så jeg klarer mig fint uden bloodwalls og macroer.

Men der er også positive ting.

En af de fedeste ting er at mobs opfører sig intelligent. De løber i range hvis de ser dig, skyder med bue, og skifter til sværd når du kommer tættere. De flugter i zig-zag så de er svære at ramme med bue og spells. De kalder på deres venner, hvis der er nogen tæt på, og vennerne  er smarte, så du ender let i nærkamp med en og mens der er to der forsøger sig med pil og bue.
Når de er ved at dø vil de flygte tilbage mod deres venner, og i Darkfall virker collisions jo, så det hjælper at placere sig mellem vennerne og den fjende man kæmper med - det har blot den ulempe at angreb bagfra laver mere skade, så man skal passe på at der ikke dukker en ven op, for så bliver man hurtigt et pindsvin.

Bare at kæmpe imod gobliner syntes jeg har været herresjovt indtil nu, og via en stribe starterquests er jeg ved at have fattet hvordan gathering og tradsskills virker. De er merkant vigtigere her end i andre mmo'ere, for indet kan repareres og alt slides ved brug. I går knækkede mit sværd fx midt i en kamp - så var det heldigt jeg havde lootet et par ekstra, ellers havde jeg nok måttet træne min sprint skill.

"Everything you can imagine is real."
-Pablo Picasso
Pages: [1]
  Print  

Jump to: